مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 08:022022-04-03سياسي

روزگاری افغانستانی ها را «رد مرز» می کردند، حالا در «عصر جدید» استندآپ می دهند!


کتاب «وطن دار» که حاوی روایت هایی از مهاجرت افغانستانی ها به ایران است، سیاست های مهاجرپذیری دولت ها را به ظرافت نقد می کند.

همان قدر که افغانستانی ها از دولت های دهه 70 خاطره بد دارند از رهبر انقلاب و سیاست هایشان نیک می گویند.

- خبرگزاری فارس ـ گروه کتاب و ادبیات ـ حمید محمدی محمدی: چند روز قبل که استندآپ کمدی علیرضا محمدی جوان خوش خنده افغانستانی را در برنامه عصر جدید دیدم، فوراً یاد کریم غول افتادم.

خداوند از سر تقصیراتش بگذرد که هر مهاجر افغانستانی را می بینید، یک خاطره بد از او در ذهن دارد! هرجا نامش برده می شود چار ستون بدن مهاجران ـ حتی آنان که امروز از موقعیت خیلی خوبی برخوردارند ـ می لرزد! چه کارگر باشد؛ چه شاعر و نویسنده و اهل علم و فضل.

علیرضا محمدی، استندآپ کمدین افغانستان در برنامه عصر جدید این که یاد کردم از کریم قوی دل افسر سرشناس نیروی انتظامی مشهد در دهه 70 به این علت بود که کجاست تا سر بلند کند از گور و ببیند یک افغانستانی ـ ولو اینکه زاده خاک ایران باشد ـ توانسته مقابل چشم میلیون ها ایرانی، لبخند بر لب از گرفتاری های جامعه مهاجر صحبت کند؟ یک تکه از استندآپ کمدی علیرضا محمدی این بود که رفته تا مجوز کار در ایران بگیرد و فقط می توانسته گزینه کارگر را انتخاب کند! در بین گزینه ها، کارگر شمالی هم هست و او آن را انت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزگاری افغانستانی ها را «رد مرز» می کردند، حالا در «عصر جدید» استندآپ می دهند!

روزگاری افغانستانی ها را «رد مرز» می کردند، حالا در «عصر جدید» استندآپ می دهند!