مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 فروردین 1401 ساعت 14:122022-04-01سياسي

12 فروردین، روز جمهوری اسلامی روز انتخاب خردمندانه مردم غیور ایران است


12 فروردین، روز جمهوری اسلامی روز انتخاب خردمندانه مردم غیور ایران است.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه یاسوج گفت: 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی روز انتخاب خردمندانه مردم غیور ایران است.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه اول نماز جمعه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای خداوند متعال افزود: روزه یکی از پایه های اسلام است یعنی یکی از پایه های عباد، عبودیت، تقرب به ذات مقدس روزه است و روزه پایه اخلاص و تقرب انسان به خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه روزه یکی از واجبات دین خدا است، اظهارکرد: آن قدر مسئله روزه مهم است که در زمان ادیان و پیامبران الهی بر همه بندگان واجب بوده است در زمان حضرت عیسی (ع)، موسی (ع)، ابراهیم (ع) روزه واجب بوده است و نحوه کامل آن در زمان پیامبر اسلام (ص) بوده است بنابراین روزه آثار و برکات فراوانی برای بشر دارد و سبب تلطیف روح انسان، ایجاد اراده قوی، و ایستادگی در برابر خواهش های نفس می شود.

آیت الله حسینی با بیان اینکه روزه داری سپری در برابر آتش جهنم است، خاطرنشان کرد: روزه درس مساوات، برابری می دهد و یکی از هدف های آن درک ثروتمندان از وضعیت فقرا است از طرفی روزه دارای آثار بهداشتی و درمانی است و مشکلاتی که سبب بیماری انسانی می شود روزه داری این مشکلات را درمان می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 فروردین، روز جمهوری اسلامی روز انتخاب خردمندانه مردم غیور ایران است

12 فروردین، روز جمهوری اسلامی روز انتخاب خردمندانه مردم غیور ایران است