مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 14:122022-03-31سياسي

کلنگ بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در محلات بر زمین زده شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک ظهر امروز با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، فرماندار محلات و جمعی از مدیران دولتی و خصوصی کلنگ بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در محلات بر زمین زده شد.

عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی محلات در زمینی به مساحت 178 هکتار و اعتباری بالغ بر یک هزار 800 میلیارد تومان آغاز شد.

استاندار استان مرکزی در این آیین با بیان اینکه کشور در منطقه از لحاظ تولید انرژی خورشیدی کم نظیر است گفت: یکی از اقداماتی که در دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد تولید 10 هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر است که می طلبد مدیران اجرایی استان در راستای تحقق اهداف دولت در این خصوص موانع تولید را مرتفع کنند.

فرزاد مخلص الائمه با بیان اینکه باید برای گذر از پیک برق سال جاری 500 مگاوات انرژی تولید شود اظهار کرد: مجلس باید تدابیری بیندیشد تا نیروگاه های حرارتی یک هزار مگاواتی فسیلی، ساخت نیروگاه 50 مگاواتی انرژی های تجدید پذیر را نیز در کنار  در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه 90 تا 95 درصد انرژی برق در کشور با استفاده از سوخت های فسیلی است، افزود:  سوخت های فسیلی محدود است و روزی به پایان می رسد به همین منظور باید با ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر کمبودها را جبران کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلنگ بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در محلات بر زمین زده شد

کلنگ بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در محلات بر زمین زده شد