مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 09:572022-03-31سياسي

روایتی از دلیل وقف «خانه امینی ها» در قزوین


باوجوداینکه خانه امینی ها از خانه های تاریخی قزوین محسوب می شود اما همه آن را به عنوان حسینیه می شناسند در این خصوص داستانی شفاهی نقل شده است که بر اساس آن ناصرالدین شاه در سفر به قزوین از این خانه بازدید می کند، - ایسنا/قزوین یک راهنمای گردشگری گفت: باوجوداینکه خانه امینی ها از خانه های تاریخی قزوین محسوب می شود اما همه آن را به عنوان حسینیه می شناسند در این خصوص داستانی شفاهی نقل شده است که بر اساس آن ناصرالدین شاه در سفر به قزوین از این خانه بازدید می کند، آقای امینی که متوجه می شود قرار است شاه از این خانه بازدید کند برای حفظ خانه برنامه ریزی می کند.

مهدی باقری در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: در دوره قاجار تجارت در اوج خود قرار داشت و برای این امر مسیری برای ورود و خروج کالا به پایتخت نیاز بود، از این حیث قزوین مورد توجه قرار گرفت و کاروان سراهای قاجاری و سراهای تجاری زیادی در قزوین تأسیس شد.

وی افزود: زمانی که بازار قزوین با سراهای بزرگی در حال فعالیت بود هم زمان با آن سرای سعدالسلطنه در دوره قاجار در جوار بازار تأسیس شد که نشان می دهد تجارت در آن دوره در قزوین بسیار زیاد بوده است.

این راهنمای گردشگری خاطرنشان کرد: قزوین به واسطه سراهای تجاری در نوک پیکان تجارت قرار داشت، ازاین روی تاجرها و بازرگانان شهرهای دیگر برای تجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از دلیل وقف «خانه امینی ها» در قزوین

روایتی از دلیل وقف «خانه امینی ها» در قزوین