مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 فروردین 1401 ساعت 14:472022-03-30اجتماعي

37 هزار گردشگر از اماکن تاریخی گلستان بازدید کردند


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از بازدید حدود 37 هزار نفر از موزه ها و اماکن فرهنگی-تاریخی استان خبرداد.

- ، رحمان فرمانی بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از 25 اسفندماه 1400 تا نهم فروردین سال جاری تعداد 36 هزار و 720 نفر از موزه ها و اماکن تاریخی-فرهنگی سطح استان بازدید کردند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان بیان کرد: در بخش بناها و محوطه های تاریخی بیشترین آمار بازدید در این مدت مربوط به میراث جهانی گنبد قابوس با 21 هزار و 851 بازدید بوده است و در بخش موزه ها نیز کاخ موزه گرگان با ثبت دو هزار و 206 نفر بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به این که این آمار از 17 مرکز آمارگیری سطح استان شامل 12 موزه و پنج بنا و محوطه تاریخی تجمیع می شود، بیان کرد: پنج بنا و محوطه تاریخی سطح استان شامل میراث جهانی گنبدقابوس، شهر تاریخی استرآباد (گرگان)، دیوار بزرگ گرگان، محوطه باستانی خالدنبی کلاله و شهر باستانی جرجان است.

فرمانی اضافه کرد: 12 موزه سطح استان که در ایام نوروز میزان علاقه مندان خواهد بود شامل کاخ موزه گرگان، موزه صنایع دستی گرگان، موزه باستان شناسی گرگان، موزه مردم شناسی گمیشان، موزه تاریخ طبیعی علی آبادکتول، موزه مردم شناسی آزادشهر، موزه مینودشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

37 هزار گردشگر از اماکن تاریخی گلستان بازدید کردند

37 هزار گردشگر از اماکن تاریخی گلستان بازدید کردند