مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 فروردین 1401 ساعت 10:372022-03-30اقتصادي

پرنده در فرودگاه سنندج پر نمی زند!/کردستان، تنها استان بدون «پرواز» کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، فرودگاه ها از مهم ترین زیرساخت های جوامع پیشرفته بشمار می آیند و کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند فرودگاه ها یکی از اساسی ترین عوامل توسعه هستند و در رشد شاخص های اقتصادی و کمک به ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی را ایفا می کنند.

کردستان با داشتن داشتن مولفه هایی چون موقعیت استراتژیک، دارابودن 230 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق و دروازه تجاری به اروپا و دریای مدیترانه، جمعیت بالای منطقه، ظرفیت های قابل اتکای طبیعی و اقتصادی، وجود جاذبه های طبیعی و بناهای تاریخی و گردشگری به عنوان کلید توسعه، ضرورت برقراری منظم پرواز در فرودگاه سنندج را صدچندان می کند.

مقام معظم رهبری سال 88 در سفر به کردستان و در جمع مردم سنندج، اشتغال و سرمایه گذاری را دو مشکل اساسی در کردستان عنوان کردند.

اگرچه دولت اهتمام جدی در گسترش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و توسعه زیرساخت ها در استان کردستان دارد اما نبود پروازهای منظم روزانه در فرودگاه سنندج، حضور سرمایه گذاران، نخبگان و مسوولان در استان را با مشکل مواجه خواهد کرد و همین مانع تحقق اهداف دولت در برنامه های توسعه ای و ایجاد زیرساخت ها می شود.

در حالیکه در استان های همجوار کردستان روزانه چندین پرواز انجام می شود، فرودگاه سنندج به عنوان تنها فرودگاه کردستان که یکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرنده در فرودگاه سنندج پر نمی زند!/کردستان، تنها استان بدون «پرواز» کشور

پرنده در فرودگاه سنندج پر نمی زند!/کردستان، تنها استان بدون «پرواز» کشور