مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 23:022022-03-29بين الملل

دیدار وزیر خارجه امریکا و ولیعهد امارات درباره نفت و ایران


مقامات آمریکایی می گویند بلینکن در دیدار با شیخ محمد بر اهمیت همزمان امارات و عربستان تاکید کرده و درباره ایران، یمن، بازارهای جهانی انرژی و برقراری مجدد روابط امارات و سوریه گفت وگو کرده است.

- مقامات آمریکایی می گویند بلینکن در دیدار با شیخ محمد بر اهمیت همزمان امارات و عربستان تاکید کرده و درباره ایران، یمن، بازارهای جهانی انرژی و برقراری مجدد روابط امارات و سوریه گفت وگو کرده است.

آنتونی بلینکن وزیرامورخارجه آمریکا با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی در مغرب دیدار و تلاش کرد تا از اختلافات موجود میان واشینگتن و متحد سنتی آن در خلیج فارس بر سر نفت، ایران و بحران اوکراین بکاهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، رویترز سه شنبه شب نوشت این دیدار شاید مهم ترین دیدار بلینکن در سفر منطقه ای وی به خاورمیانه بود.

نکته غیر معمول برای وزیرخارجه آمریکا این است که در این سفر وی هیچ توقفی در هیچ یک از کشورهای حاشیه خلیج فارس نداشت و گفت وگویی با مقامات عربستان سعودی انجام نداد.

بلینکن روز سه شنبه اظهار داشت، دیدارش با شیخ محمد فرصتی برای یک بحث و بررسی واقعا استراتژیک بود.

رویترز افزود: متحدان عرب واشینگتن از آنچه به نظر آنها به عنوان کاهش تعهد آمریکا نسبت به امنیت در منطقه در مواجهه با دخالت ایران در یمن، عراق، سوریه و لبنان ناراضی هست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر خارجه امریکا و ولیعهد امارات درباره نفت و ایران

دیدار وزیر خارجه امریکا و ولیعهد امارات درباره نفت و ایران