مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 16:122022-03-29سياسي

سفر «تاکایف» به بیشکک محور رایزنی رؤسای پارلمان قرقیزستان و قزاقستان


رییس پارلمان قرقیزستان و رییس سنای قزاقستان با یکدیگر دیدار و در مورد تقویت روابط پارلمانی و سفر رییس جمهور قزاقستان به این کشور گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، تالانت مامیت اف رییس پارلمان قرقیزستان در شهر آلماتی در چارچوب نشست رسمی نشست پارلمانی کشورهای مشترک المنافع که به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس این سازمان برگزار شد با مولن آشیمبایف رییس مجلس سنای قزاقستان دیدار و درباره همکاری های دو جانبه گفت و گو کرد.

در این دیدار موضوعات توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه دو کشور و همچنین گسترش همکاری های بین پارلمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار رییس پارلمان قرقیزستان به سطح بالای همکاری بین دو ملت برادر در همه زمینه ها اشاره کرد و گفت: قرقیزستان و قزاقستان نه تنها با پیوندهای دوستی، برادری و حسن همجواری، بلکه با مشارکت استراتژیک متحد شده ایم.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا، رویدادهای دوجانبه متعددی در سطوح عالی در سال جاری برنامه ریزی شده است که یکی از مهمترین آنها سفر قاسم ژامرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان به جمهوری قرقیزستان در ماه می 2022 است.

 وی همزمان از مولن آشیمبایف برای دیدار رسمی از قرقیزستان دعوت کرد و افزود: مطمئن هستم که این سفر انگیزه بیشتری به توسعه همکار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر «تاکایف» به بیشکک محور رایزنی رؤسای پارلمان قرقیزستان و قزاقستان

سفر «تاکایف» به بیشکک محور رایزنی رؤسای پارلمان قرقیزستان و قزاقستان