مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 08:372022-03-29سياسي

کلیسای کانتور یادگاری از حضور روس ها در قزوین


قدمت کلیسای کانتور به حضور روس ها در قزوین بازمی گردد، متأسفانه اطلاعات غلطی که در ویکی پدیا و برخی از سایت ها وجود دارد این است که این کلیسا را به جنگ جهانی دوم نسبت می دهند در حالی که قدمت این کلیسا به حضور روس ها در قزوین بازمی گردد.

- ایسنا/قزوین یک راهنمای گردشگری گفت: قدمت کلیسای کانتور به حضور روس ها در قزوین بازمی گردد، متأسفانه اطلاعات غلطی که در ویکی پدیا و برخی از سایت ها وجود دارد این است که این کلیسا را به جنگ جهانی دوم نسبت می دهند در حالی که قدمت این کلیسا به حضور روس ها در قزوین بازمی گردد.

مهدی باقری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: قزوین شهری نبوده است که اقلیت پذیر باشد اما با این وجود داخل شهر چندین کلیسا داریم که زمانی فعال بودند و امروز تنها یکی از آن ها فعال است؛ سه کلیسا در شهر قزوین داریم که شامل کلیساهای کانتور، آشوری ها یا حضرت مریم (س) و ارامنه در خیابان طالقانی است.

وی ادامه داد: در کنار کلیسای ارامنه گریگوری که به کلیسای رفیع مشهور است مدرسه ای قرار گرفته است؛ وقتی از سبزه میدان به سمت شرق حرکت می کنید در سمت چپ کلیسای رفیع قرار دارد که یک در آن از سمت خیام و کنار پاساژ الغدیر باز می شود؛ این کلیسا ازجمله کلیساهایی است که کم و بیش فعال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلیسای کانتور یادگاری از حضور روس ها در قزوین

کلیسای کانتور یادگاری از حضور روس ها در قزوین