مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 17:122022-03-26اقتصادي

سیاه چادرهای عشایری در 5 شهر آذربایجان غربی برپا شد


مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی از برپایی سیاه چادرهای عشایری برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی درایام نوروز 1401 درپنج شهر استان خبر داد.

- با اشاره به برپایی سیاه چادر در 5 شهرستان استان، افزود: از تاریخ 25 اسفند 1400 تا 15 فروردین ماه سال جاری در 5 نقطه از شهرستان های عشایر نشین استان از جمله شهرستانهای سلماس، نقده، خوی، اشنویه و ماکو با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نسبت به برپایی سیاه چادر و تجهیز آنها اقدام شده است.

وی هدف از برپایی سیاه چادرها را، استفاده حداکثری از این ایام جهت معرفی جاذبه های ارزشمند و بکر عشایر استان و کمک به افزایش درآمد این قشر زحمتکش با استفاده از رونق صنعت گردشگری وعرضه محصولات تولیدی دامی و صنایع دستی عنوان کرد.

ناجی ادامه داد: مسافران نوروزی ضمن استراحت و رفع خستگی در این چادرها، با فرهنگ و آداب و رسوم نوروزی و توانمندی های تولیدی عشایر آشنا می شوند و در این چادرها محصولات تولیدی عشایر نیز به مسافران عرضه می شود.

مدیر کل امورعشایر آذربایجان غربی اضافه کرد: چادرهای عشایری در 30 کیلومتری ورودی شهرها برپا می شود تا مسافران نوروزی پیش از رسیدن به مقصد، در این چادرها استراحت کنند که موجب رفع خستگی و کاهش تصادفات جاده ای نیز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاه چادرهای عشایری در 5 شهر آذربایجان غربی برپا شد

سیاه چادرهای عشایری در 5 شهر آذربایجان غربی برپا شد