مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 10:272022-03-26بين الملل

افشای پیش نویس پیمان امنیتی محرمانه چین و جزایر سلیمان؛ هشدار در اقیانوس آرام


نخست وزیر استرالیا امروز (شنبه) پس از آنکه کشور جزایر سلیمان تصمیمش برای ایجاد یک شراکت امنیتی با چین را تایید کرد، گفت که این تصمیم در سراسر اقیانوس آرام نگرانی زیادی ایجاد کرده است.

- افشای پیش نویس پیمان امنیتی محرمانه چین و جزایر سلیمان؛ هشدار در اقیانوس آرام نخست وزیر استرالیا امروز (شنبه) پس از آنکه کشور جزایر سلیمان تصمیمش برای ایجاد یک شراکت امنیتی با چین را تایید کرد، گفت که این تصمیم در سراسر اقیانوس آرام "نگرانی زیادی" ایجاد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نوشته نیویورک تایمز، یک سند فاش شده نشان می دهد که چین و جزایر سلیمان در آستانه امضای یک توافقنامه امنیتی هستند که می تواند درها را به روی نیروها و کشتی های جنگی چینی به این کشور جزیره اقیانوس آرام که نقش مهمی در جنگ جهانی دوم داشته، باز کند.

این توافق که تا کنون مخفی نگه داشته شده بود، پنجشنبه شب توسط مخالفان این قرارداد به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شد و توسط دولت استرالیا تایید شد.

این توافق اگرچه به عنوان یک پیش نویس مشخص شده و نیاز به نظم اجتماعی را به عنوان توجیهی برای اعزام نیروهای چینی ذکر می کند، اما زنگ خطر را در سراسر اقیانوس آرام به صدا درآورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای پیش نویس پیمان امنیتی محرمانه چین و جزایر سلیمان؛ هشدار در اقیانوس آرام

افشای پیش نویس پیمان امنیتی محرمانه چین و جزایر سلیمان؛ هشدار در اقیانوس آرام