مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 فروردین 1401 ساعت 14:072022-03-25سياسي

حقابه ایران از تالاب هامون پیگیری می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو صبح امروز جمعه پنجم فروردین ماه طی سفری یکروزه به منظور بررسی شرایط آبی استان سیستان و بلوچستان عازم جنوب شرق کشور شد.

علی اکبر محرابیان در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مدیران این استان قرار گرفت.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به توافقنامه های بین دو کشور ایران و افغانستان، از پیگیری حقابه ایران از تالاب هامون خبر داد.

محرابیان اظهار کرد: با توجه به ضرورت بررسی طرح های برقی و آبی استان سیستان و بلوچستان این سفر در روزهای ابتدایی سال انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این سفر بازدیدی از نیروگاه و طرح های آبرسانی مختلف انجام خواهد شد، گفت: از نزدیک وضعیت پیشرفت طرح ها و پروژه ها را بررسی خواهیم کرد و در صورت لزوم، تصمیماتی برای تسریع یا ایجاد پروژه های جدید اتخاذ خواهد شد.

محرابیان در ادامه با اشاره به پیگیری حقابه تالاب هیرمند خاطرنشان کرد: بر اساس توافقنامه های دو کشور، افغانستان مکلف است حقابه ایران را از رودخانه هیرمند سالانه رهاسازی کند که متاسفانه سال گذشته این اقدام انجام نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقابه ایران از تالاب هامون پیگیری می شود

حقابه ایران از تالاب هامون پیگیری می شود