مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 12:122022-03-24فرهنگي

نسخه های دیجیتال تابلو های نقاشی موزه ملی در دسترس بازدیدکنندگان


تعدادی از تابلوهای نقاشی موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی به صورت دیجیتال در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده می شود تا بتوانند آنها را را با جزییات کامل ببینند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران، اعلام کرد: تابلوهای نقاشی موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی داده این موزه قرار است به صورت دیجیتال مستندنگاری شوند.

وی در این باره گفت: در پی استقبال از بهار و به منظور رفاه بازدیدکنندگان، تابلوهای نقاشی موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی با امکان دیدن تمامی جزییات در نمایشگرهای لمسی بارگذاری شده و در دسترس بازدیدکنندگان موزه قرار گرفته است.

نوکنده درباره نحوه این مستندنگاری اظهار کرد: ابتدا از تمامی آثار منتخب به روش گیگاپیکسلی عکاسی شده که در  نتیجه تصویر نهایی آن دارای رزولوشن بسیار بالا و بیشترین جزییات ممکن است.

این تابلوهای دیجیتال شده در حال حاضر در قالب سامانه مولتی رزولوشن در نمایشگرهای تعاملی این موزه در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی گفت: با این روش بازدیدکنندگان می توانند با لمس نمایشگر اطلاعات و جزییات بیشتری از تابلوهای نقاشی را با بزرگنمایی در این سامانه مشاهده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه های دیجیتال تابلو های نقاشی موزه ملی در دسترس بازدیدکنندگان

نسخه های دیجیتال تابلو های نقاشی موزه ملی در دسترس بازدیدکنندگان