مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 10:572022-03-24اقتصادي

معرفی پتانسیل های عشایر فارس به مسافران نوروزی


معاون اداره کل امور عشایر استان فارس از اجرای اقداماتی در نقاط مختلف و محیط های گردشگری با هدف معرفی پتانسیل های عشایر این استان به مسافران نوروزی خبر داد.

- جاوید حیاتی پنج شنبه 4 فروردین در بازدید از اقدامات اجرایی شده توسط اداره کل امور عشایر فارس، گفت: 40 سیاه چادر عشایری در کمپ های استراحتگاهی در 30 کیلومتری ورودی شهرها و مکان های دیدنی و تاریخی استان فارس نصب و برپا شده است.

او گفت: هدف از برپایی این چادرها، معرفی پتانسیل های جامعه عشایری فارس و ارائه فرهنگ سنن و آداب، صنایع دستی، موسیقی اصیل عشایری و انواع تولیدات عشایر به بازدید کنندگان و مسافران نورزی و کمک به رونق اقتصادی تولیدکنندگان عشایری است.

او با بیان اینکه در این سیاه چادرها محصولات دامی ارگانیک و صنایع دستی عشایر، پخت نان و آش محلی عرضه می شود، افزود: برای ایجاد شادی در مهمانان و بازدید کنندگان اغلب موسیقی محلی با ساز و نقاره نواخته می شود و رقص چوب مردان موسیقی اصیل عشایری را به بازدیدکنندگان و مسافران نورزی معرفی می کنند.

معاون توسعه عمران اداره کل امور عشایر فارس اظهار کرد: سیاه چادر در مکان های تاریخی از جمله حافظیه، مجموعه تخت جمشید، آتشکده فیروزآباد و مکان های پربازدید روزانه پذیرای انبوه بازدید کننده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی پتانسیل های عشایر فارس به مسافران نوروزی

معرفی پتانسیل های عشایر فارس به مسافران نوروزی