مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 09:472022-03-24فرهنگي

نوروزگاه؛ فرصت شناسایی و ثبت بازی های بومی محلی / 7 بازی از همدان ملی می شود


کارشناس مسوول ثبت آثار معنوی اداره کل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه نوروزگاه فرصتی برای شناسایی و ثبت بازی های بومی محلی است گفت:7 بازی بومی و محلی استان همدان ثبت ملی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، فریبا نعمتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم ترین شاخص های فرهنگی هر قومیت، استان یا سرزمینی، بازی های محلی و سنتی است.

وی با بیان اینکه بازی های محلی یکی از نشانه های خلاقیت کودکان در خانواده محسوب می شود گفت: در گذشته که اسباب بازی کمی در دسترس بود و کودکان از داشتن آن محروم بودند، خودشان اسباب بازی ها را می ساختند و با آن سرگرم می شدند.

  کارشناس مسوول ثبت میراث معنوی اداره کل میراث فرهنگی همدان عنوان کرد: بازی ها نتیجه به وجود آمدن اوقات فراغتی است که کودک یا نوجوان می تواند با استفاده از آن سرگرم شود، به همین دلیل، انواع بازی ها در فصل های مختلف در سرزمین ها و میان اقوام مختلف انجام می شود.

وی با بیان اینکه بازی ها یکی از مهم ترین نمودهای شاخص فکری یک قومیت محسوب می شود خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات اداره میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی شناسایی و حفظ بازی های سنتی است که در گذشته مرسوم بوده و امروزه به دلیل گسترش بازی های رایانه ای کمرنگ یا فراموش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوروزگاه؛ فرصت شناسایی و ثبت بازی های بومی محلی / 7 بازی از همدان ملی می شود

نوروزگاه؛ فرصت شناسایی و ثبت بازی های بومی محلی / 7 بازی از همدان ملی می شود