مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 00:572022-03-23سياسي

از جاذبه های بی نظیر کردستان بازدید کنید


معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از تمامی مردم و مسافران ایران دعوت کرد به کردستان سفر کرده و از قابلیت ها و جاذبه های طبیعی این استان به ویژه دریاچه زریبار مریوان که در سطح کشور و دنیا بی نظیر است، - دیدن نمایند.

دکتر جواد واحدی در این باره در جمع خبرنگاران گفت: پس از سفری که به کردستان داشتم زیبایی هایی در این استان دیدم که در کشور و دنیا بی نظیر بود.

او عنوان کرد: توفیقی پیدا شد تا با همراهی یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی کردستان به شهرستان بسیار زیبای مریوان سفر کنم و از نزدیک دریاچه آب شیرین زریبار این شهر را که یکی از جاذبه های طبیعی و کم نظیر کشور و دنیا است، ببینم.

واحدی به مهمان نواز مردم روستای دره تفی در کنار دریاچه زریبار اشاره کرد و افزود: نکته بسیار حائز اهمیت در این روستای زیبا، دوستی مردم این منطقه و هم زیستی آن ها با لک لک هایی بود که اواخر اسفندماه هر سال از سیبری به روستاهای اطراف دریاچه زریبار کوچ کرده تا بر آشیانه گرمی که مردم این روستا آن را ساخته اند بنشینند و تا اواخر پاییز مهمان این منطقه باشند.

جنگل های بلوط، آبشارها و رودخانه های خروشان، چشمه های طبیعی و کوه های سر به فلک کشیده، طبیعت زیبا و چشم نواز استان کردستان را رقم زده و یکی از زیباترین جلوه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از جاذبه های بی نظیر کردستان بازدید کنید

از جاذبه های بی نظیر کردستان بازدید کنید