مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 09:122022-03-23سياسي

افزایش تولید علم سبب خودکفایی و درآمدزایی می شود


رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تنها راه نجات کشور ایستادگی برای افزایش توان تولید علم است زیرا شکوفایی در این مهم میتواند موجب خودکفایی و درآمدزایی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- حسینعلی شهریاری، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سال جدید، با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال 1401 مبنی بر تولید دانش بنیان و اشتغالزایی، گفت: نیروی انسانی امروزه مهمترین منابع یک کشور محسوب می شوند زیرا قدرت بر اساس مولفه بهره مندی از افراد نخبه ارزیابی می شود و این در حالیست که در گذشته قدرت ها براساس توان نظامی و غیره محاسبه می شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه علم و دانش موجب توسعه در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی خواهد شد، اظهار کرد: خوشبختانه امروزه در حوزه های نانو، سلول های بنیادین، موشکی و غیره در دنیا در رتبه های یک تا ده کشور برتر قرار داریم؛ همچنین ایران اسلامی دارای رتبه چهاردهم در حوزه ارائه مقالات علمی است لذا پژوهش ها باید اجرایی شود.

وی با یادآوری اینکه رهبر انقلاب بارها تاکید کرده اند که بخشی از بودجه و اعتبارات باید به حوزه توسعه دانش و پژوهش اختصاص یابد، ادامه داد: در واقع تولید علم و دانش می تواند موجب افزایش قدرت کشورمان شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید علم سبب خودکفایی و درآمدزایی می شود

افزایش تولید علم سبب خودکفایی و درآمدزایی می شود