مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 فروردین 1401 ساعت 12:572022-03-22بين الملل

نقش رزمندگان گناوه ای در عملیات بزرگ/ 22 لاله در بهار 61 رویید


عملیات فتح المبین از جمله عملیات های غرورآفرین دفاع مقدس است که دستاوردهای فراوانی برای کشورمان به همراه داشت و 22 نفر از رزمندگان شهرستان گناوه در این عملیات به فیض شهادت نائل شدند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها - عصمت اسماعیلی؛ عملیات فتح المبین با رمز یا زهرا (س) به مدت هفت روز نبرد سنگین در فروردین ماه 1361 توسط رزمندگان اسلام در منطقه دهلران و شوش انجام شد.

این عملیات غرور آفرین از سقوط یا تصرف دزفول جلوگیری کرد و به آزادسازی دو هزار و 500 کیلومتر مربع از خاک ایران و خروج شهرهای دزفول، شوش، دهلران، اندیمشک و پایگاه هوایی دزفول از تیررس رژیم بعث عراق منجر شد.

عملیات فتح المبین را باید نقطه شکل گیری گزاره غلبه رزمندگان اسلام بر رژیم صدام و باطل سازی توهم شکست ناپذیری ارتش بعثی در جنگ تحمیلی دانست.

عملیات بزرگ فتح المبین، پس از عملیات راهبردی طریق القدس در آذرماه سال 60 و ظرفیت سازی و اعتماد به نفس تعیین کننده برای طرح ریزی های هوشمندانه عملیاتی در جبهه خودی، با تلاش های مستمر و خستگی ناپذیر، در بامداد دوم فروردین ماه سال 61 آغاز و دستاوردهای شگفت‎آور و سرنوشت سازی را برای جمهوری اسلامی و ملت ایران به همراه داشت.

در این عملیات 16 هزار نفر از نیروهای بعثی اسیر و 26 هزار نفر کشته شدند و زخمی شدند و ادوات و تجهیزات بسیاری از دشمن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش رزمندگان گناوه ای در عملیات بزرگ/ 22 لاله در بهار 61 رویید

نقش رزمندگان گناوه ای در عملیات بزرگ/ 22 لاله در بهار 61 رویید