مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 فروردین 1401 ساعت 10:472022-03-22اقتصادي

سفر به بزرگ ترین بازار آجری سرپوشیده و به هم پیوسته مسقف جهان+ تصاویر


بازار تاریخی تبریز یکی از زیباترین و مشهورترین بازارهای جهان است، معماری شاخص و کم نظیرش شهره خاص و عام است، تیمچه ها و حجره هایی دارد که استادکاران به نام برای ساختشان آستین بالا زده اند.

- خبرگزاری فارس- مریم عباسی: حالا که در این روزهای آغاز بهار؛ برف و سرما آمده تا گردشگران و مسافران را غافلگیر کند، زیر سقف بازار تاریخی و قدیمی تبریز جای خوبی است تا ساعت ها زیر طاق هایش پرسه بزنی و این شاهکار معماری را تحسین کنی.

نام تبریز گره خورده با تاریخ و تمدن، تنیده شده بر قامت اصالت و فرهنگ و سیراب شده از سرانگشتان هنرمند مردمانی است که از دیرباز تمام توان خود را به کار بسته و یادگارانی ارزشمند برای ما و آیندگان به جا گذاشته اند.

  بازار تبریز یکی از زیباترین و مشهورترین بازارهای جهان است، معماری شاخص و کم نظیرش شهره خاص و عام است، تیمچه ها و حجره هایی دارد که استادکاران به نام برای ساختشان آستین بالا زده اند.

تبریز بنا به مقتضیات سیاسی، جغرافیایی، وسعت، قدمت و اهمیتی که دارد دارای یکی از زیباترین و بزرگ ترین مجموعه بازارهای ایران است.

مجموعه بازار تبریز یکی از بازارهای بزرگ تاریخی و زیبای ایران و خاورمیانه است که عواملی مانند سبک معماری بازار، آرایش مغازه ها، کثرت تیمچه ها، کاروان سراها، دالان ها، راسته ها و همچنین انواع مش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر به بزرگ ترین بازار آجری سرپوشیده و به هم پیوسته مسقف جهان+ تصاویر

سفر به بزرگ ترین بازار آجری سرپوشیده و به هم پیوسته مسقف جهان+ تصاویر