مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 فروردین 1401 ساعت 11:122022-03-21حوادث

افزایش گشت های حفاظتی لرستان در ایام نوروز


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: گشت های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان ها در سطح اراضی ملی در این ایام افزایش خواهد یافت و شبانه روز عرصه ها پایش خواهند شد.

- شیرزاد نجفی، با اشاره به هماهنگی ها و تعامل صورت گرفته با دستگاه قضا و نیروی انتظامی، اظهار کرد: گشت های حفاظتی در مناطق جنگلی، تفرجگاه ها، پارک های جنگلی و مراتع به صورت شبانه روز در حال پایش هستند تا ضمن صیانت از این عرصه ها، اجازه تخریب و تصرف اراضی ملی را به افراد متخلف ندهند.

وی افزود: بیشتر پرونده های تشکیل شده برای متخلفین حوزه منابع طبیعی مربوط به تخریب و تصرف اراضی ملی است، به طوری که در سال 1400 تعداد 3726 فقره پرونده از مادتین مختلف، تشکیل و به دستگاه قضا معرفی شده اند.

نجفی ادامه داد: در سال 1400 تعداد 1974 فقره پرونده ماده 55 قانون حفاظت برای متخلفین و مخربین اراضی ملی تشکیل شده و 548 هکتار از اراضی ملی خلع ید شده است.

این مقام مسئول حمل و جابجایی هر گونه چوب بدون مجوز از منابع طبیعی را جرم دانست و عنوان کرد: در صورتی که کسی بدون مجوز مبادرت به حمل چوب کند، علاوه بر برخورد قانونی، وسیله نقلیه شخص متخلف تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش گشت های حفاظتی لرستان در ایام نوروز

افزایش گشت های حفاظتی لرستان در ایام نوروز