مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 فروردین 1401 ساعت 09:472022-03-21سياسي

آداب و رسوم ابیانه ای ها در نوروز؛ از دستمال آجیل عروس و گرفتن ناروجی


حال و هوای عید تا روز سیزدهم بر چهره روستا حاکم بود، گرفتن ناروجی (عیدی)، دادن هدیه تازه داماد به عروس و گرفتن دستمال آجیل از دست عروس، تجمع دختران و پسران و زنان و مردان در هنگام غروب آفتاب در میادین روستا همراه با برگزاری بازی های بومی و خواندن اشعار .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نطنز، روستای تاریخی ابیانه به خاطر ویژگی های تاریخی و فرهنگی منحصربه فرد توانسته در دنیا برای خود نام بزرگی دست وپا کند و پرونده جهانی شدن آن در دستور کار قرار دارد.

وجود بناهای بکر و دست نخورده تاریخی با رنگ سرخ که منحصر به این روستا است و همچنین فرهنگ، آداب ورسوم، پوشش و گویش که تابه حال دست نخورده و تحریفی در آن ایجاد نشده باعث می شود که گردشگران داخلی و خارجی کنجکاو شده و برای بازدید به ابیانه بروند.

با توجه به در پیش بودن عید نوروز و ضرورت معرفی آداب ورسوم برای مردم ایران عزیز برای معرفی رسوم نوروزی روستای تاریخی ابیانه به سراغ علی اکبر ارشدی ابیانه محقق، پژوهشگر و نویسنده کتاب ابیانه هویتی ماندگار رفتیم تا برای حال و هوای پیش از عید نوروز گزارشی تهیه کنیم.

  علی اکبر ارشدی محقق و پژوهشگر اظهار کرد: از اواسط اسفند که هوا رو به اعتدال می رفت و جنب وجوش عمومی آمدن عید را نوید می داد و مقدمات لازم برای شروع عید مانند گردگیری خانه ها، سفید کردن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آداب و رسوم ابیانه ای ها در نوروز؛ از دستمال آجیل عروس و گرفتن ناروجی

آداب و رسوم ابیانه ای ها در نوروز؛ از دستمال آجیل عروس و گرفتن ناروجی