مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 فروردین 1401 ساعت 05:022022-03-21اقتصادي

هر آن چه باید از کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها بدانید


تمامی شهروندان باید برای ساخت و ساز در محدوده شهری از شهرداری ها مجوز بگیرند و شهرداری ها نیز موظف به صدور پروانه ساخت هستند اما اگر ساخت و سازی غیرقانونی شکل بگیرد این کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها است که باید به تخلفات آن رسیدگی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آن ها مصوب 1384 محدوده شهر، روستا و شهرک ها را تعریف کرده است.

ماده 1 این قانون می گوید: محدوده شعر عبارت است از حد کالبدی موجود شهر و توسعه آتی در دوره طرح جامع و تا تهیه طرح مذکور در طرح هادی شهر که ضوابط و مقررات شهرسازی در آن لازم الاجراء می باشد.

شهرداری ها علاوه بر اجرای طرح های عمرانی از جمله احداث و توسعه معابر و تأمین خدمات شهری و تأسیسات زیربنایی در چارچوب وظایف قانونی خود کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تأسیسات و سایر اقدامات مربوط به توسعه و عمران در داخل محدوده شهر را نیز به عهده دارند.

ماده 2 این قانون در تعریف حریم شهر ذکر کرده: حریم شهر عبارت است از قسمتی از اراضی بلافصل پیرامون محدوده شهر که نظارت و کنترل شهرداری در آن ضرورت دارد و از مرز تقسیمات کشوری شهرستان و بخش مربوط تجاوز ننماید.

به منظور حفظ اراضی لازم و مناسب برای توسعه موزون شهرها با رعایت اولویت حفظ اراضی کشاورزی، باغات و جنگل ها، هرگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر آن چه باید از کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها بدانید

هر آن چه باید از کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها بدانید