مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 17:472022-03-19سياسي

سمنوپزان؛ سنتی 50 ساله در «حصار»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از طرقبه شاندیز (بینالود)، رسومات کهن و دیرینه که ریشه در عقاید و باورهای مردمی دارد همواره مورد توجه افراد جامعه است و  با گذشت زمان زیادی که از پیدایش آن می گذرد بازهم در هر زمانی که برگزار شود جذابیت های خاص خود را دارد.

نوروز نیز رسوم، آداب خاص و منحصر به خودش را در جای جای این سرزمین باشکوه دارد، آداب و رسومی که نشان از اصالت، باورها و اعتقادات مردم همان منطقه دارد.

بعضی از این آداب و رسوم در همه جای کشور مشترک است اما بعضی از آنها فقط خاص مردم یک شهر و روستا است.

شهرستان طرقبه شاندیز و روستاهای زیبای آن علاوه بر جاذبه های توریستی و گردشگری، طبیعت زیبا و چشم نوازش، برای عید نوروز آداب و رسوم خاصی دارد که این آداب و سنن در بعضی از روستاهای آن مربوط به مردم همان منطقه است و در بعضی از نقاط دیگر نیز مشترک.

به عنوان مثال می توان به مراسم سنتی سمنوپزان   اشاره کرد که در اکثر نقاط شهرستان طرقبه شاندیز هنوز هم پابرجاست، یک رسم نیک و قدیمی که ریشه در اعتقادات مذهبی و باورهای بومی مردم دارد.

اما آنچه که باعث جذابیت و شکوه این رسم به جامانده از گذشتگان شده است، جنبه های مشارکتی و اجتماعی این سنت زیبا است، آیین و رسمی که از همه طبقات اجتماعی در کنار هم قرار می گیرند و از همان ابتدای شروع این فعالیت نیکوی اجتم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمنوپزان؛ سنتی 50 ساله در «حصار»

سمنوپزان؛ سنتی 50 ساله در «حصار»