مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اسفند 1400 ساعت 12:372022-03-18اقتصادي

213 میلیارد دلار از داریی روسها در بانکها سوییس توقیف می شود


گزارشها منتشر شده حاکی از آن است که بیش از 200 میلیارد دلار از دارایی های روسها در بانکهای سوییس نگهداری می شود.

- ، بانک های سوییسی که معمولاً به دلیل ناشناس بودن حساب های مشتریان و امنیت خود مورد توجه قرار گرفته اند، در بحبوحه تحریم های اعمال شده علیه مسکو به دلیل عملیات نظامی در اوکراین، تخمین نادری از دارایی های مشتریان روسی انجام دادند.

انجمن بانکداران سوییس (SBA) روز پنجشنبه اعلام کرد که بین 150 تا 200 میلیارد فرانک سوییس (160 تا 213 میلیارد دلار) از پول مشتریان روسی در حساب های سوییس نگهداری می شود.

این افشاگری برای سوییس غیرعادی است، زیرا این کشور که یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست به عنوانی مکانی امن و یا بهشت مالیاتی مشتریان برای ذخیره ثروتشان قلمداد می شد.

تحلیلگران می گویند ارقام اعلام شده نشان می دهد که گستره واقعی تجارت روس ها با بانک های سوییسی بسیار بیشتر از آن چیزی است که ترازنامه های چند شرکت مالی تاکنون نشان داده است.

سوییس با کنار گذاشتن سنت بی طرفی، ماه گذشته به تحریم های اعمال شده علیه روسیه در بحبوحه بحران اوکراین پیوست و رییس جمهور ایگنازیو کاسیس اعلام کرد که این کشور دارایی های ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و 370 سیاستمدار و تاجر تحریم شده توسط اتحادیه اروپا را مسدود خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

213 میلیارد دلار از داریی روسها در بانکها سوییس توقیف می شود

213 میلیارد دلار از داریی روسها در بانکها سوییس توقیف می شود