مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 ساعت 08:122022-03-17پزشكي

آب سیاه یکی از علل ایجاد نابینایی است


یک جراح و متخصص چشم پزشکی در شهرکرد گفت: بیماری آب سیاه چشم علائمی در بیمار ایجاد نمی کند و در بسیاری از موارد بیمار با کاهش دید شدید به پزشک مراجعه کرده و در مراحل انتهایی بیماری قرار دارد.

- احسان عزیزی در گفت وگو با ایسنا درخصوص بیماری گلوکوم یا آب سیاه چشم، اظهار کرد: این بیماری یک مجموعه از شرایطی است که منجر به افزایش فشار چشم شده و به دنبال آن باعث ایجاد آسیب به عصب بینایی و کاهش میدان دید بیمار می شود و یکی از علل ایجاد نابینایی در افراد است.

این جراح و متخصص چشم پزشکی در شهرکرد، افزود: مهم ترین ویژگی آب سیاه چشم این است که این بیماری علائمی در بیمار ایجاد نمی کند و در بسیاری از موارد بیمار با کاهش دید شدید به پزشک مراجعه می کند و در مراحل انتهایی بیماری قرار دارد زیرا در مراحل ابتدایی آن هیچگونه علامتی برای فرد ایجاد نشده است بنابراین در موارد محدودی که ممکن است آب سیاه به صورت حاد بروز پیدا کند بیمار با علائمی مانند درد زیاد چشم، قرمزی شدید و کاهش دید به پزشک مراجعه می کند که در اصطلاح به آن حمله حاد گلوکوم گفته می شود و درصد کمی از بیماران در این مرحله از بیماری قرار می گیرند.

وی ادامه داد: بیماران بسیاری وجود دارند که سال ها دارای فشار چشم بالا هستند و علائمی نیز ندارند اما به مرور میدان دید این افراد کاهش پیدا می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب سیاه یکی از علل ایجاد نابینایی است

آب سیاه یکی از علل ایجاد نابینایی است