مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 13:572022-03-16پزشكي

عادات خواب ایلان ماسک و ترامپ از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند!


دانشمندان ادعا می کنند که ژن هایی که به برخی افراد این امکان را می دهند تا تنها با چهار ساعت خواب در شب به فعالیت های روزمره بپردازند، ممکن است بتوانند نقش مهمی در پیشگیری از زوال عقل ایفا کنند.

- عادات خواب ایلان ماسک و ترامپ از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند! دانشمندان ادعا می کنند که ژن هایی که به برخی افراد این امکان را می دهند تا تنها با چهار ساعت خواب در شب به فعالیت های روزمره بپردازند، ممکن است بتوانند نقش مهمی در پیشگیری از زوال عقل ایفا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، مطالعه ای که بر روی موش ها انجام شده نشان می دهد که دو جهش ژنتیکی که در خواب زده های نخبه (elite sleepers) وجود دارد می تواند سرعت ساخت پروتیین های سمی که نشانه ای از ابتلا به زوال عقل هستند را در مغز کاهش دهد.

سال ها است که ارتباط میان خواب و زوال عقل مشخص شده است و مطالعات نشان می دهد که کیفیت پایین و کم خوابی می تواند این خطر را افزایش دهد.

در طول خواب سموم از مغز و سایر قسمت های بدن دفع می شوند و این کار باعث جوانسازی ماهیچه ها و ذهن در روز بعد می شود.

محققان خواب در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو معتقدند که ژن هایی که در پنج درصد افراد یافت می شوند امکان انجام این فرآیند را به صورت کارآمدتر فراهم می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عادات خواب ایلان ماسک و ترامپ از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند!

عادات خواب ایلان ماسک و ترامپ از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند!