مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 11:372022-03-16فرهنگي

تار و پودهایی که امید می دهند/ دست واسطه ها قطع شود، کسب و کار رونق می گیرد


ماهرخ صفربیرانوند متولد 62 است که به عنوان تنها کارگاه ریسندگی در خرم آباد کارش را از یکسال پیش شروع کرده و توانسته در این مدت 18 نفر را مشغول کند، - خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، به کارگاه او سری می زنیم، اینجا پر از کلاف های نخ و پشمی است که علاوه بر کاربرد هنری حس خوبی را هم در انسان ایجاد می کند، همه افرادی که به کارگاه می آیند تار و پود پشم درگیرشان می کند و این خود زنده کردن خاطرات زنانی است که نشستن پای دار قالی و گلیم کار هر روزشان بود.

چشمم به گلوله های هوری در کارگاه خانم صفربیرانوند می خورد و در من احساسی و نوستالژی  زنده می شود، وقتی که از نزدیک چرخیدن دوک و تبدیل پشم به نخ  را می بینم از نظر من یعنی هر کاری شدنی است اگر پشت آن خواستنی باشد.

هوری در زبان لکی به معنای پشم است نامی که وی برای کارگاهش انتخاب کرده است.

او می گوید: درصورتی که برخی نهادها و دستگاه ها حمایت کنند می توانم نه تنها نخ مورد نیاز فرش بافان و گلیم باف  را تامین کنم بلکه افراد بیشتری را هم مشغول کنم.

با او گپ و گفتی صمیمی و کوتاه داشته ایم که در ادامه می خوانید، امیدواریم مسوولان و متولیان شرایط را برای افزایش فعالیت افرادی چون صفربیرانوند را فراهم کنند تا علاوه بر احیا صنایع دستی افراد بیشتری هم مشغول به کار شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تار و پودهایی که امید می دهند/ دست واسطه ها قطع شود، کسب و کار رونق می گیرد

تار و پودهایی که امید می دهند/ دست واسطه ها قطع شود، کسب و کار رونق می گیرد