مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 10:472022-03-16اجتماعي

هفته اول فروردین همراه با باران بهاری


بررسی های ما نشان می دهد در اولین روزهای فروردین، سامانه بارشی از شمال غرب کشور وارد و باعث می شود به تدریج نیمه غربی کشور را دربربگیرد؛ چنان که هفته اول عید را به صورت بارانی در شمال غرب کشور می گذرانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جام جم نوشت: پیش بینی وضع هوا در این موقع از سال، سخت ترین نوع پیش بینی است.

آمارها نشان می دهد پیش بینی های ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی، پنج روزه است اما باز هم احتمال خطا در روزهای آخر آن پنج روز وجود دارد.

یعنی پیش بینی ها برای 24 ساعت نخست، 90درصد قابل اعتماد است و برای 48 ساعت این رقم به 87 درصد می رسد.

این قطعیت نداشتن، واقعیتی است که فصل بهار همیشه آن را ثابت کرده و ورق جدیدی از خود به نمایش گذاشته است اما همین آب وهوای شگفت انگیز بهار و احتمالات خطا در پیش بینی ها هم نمی تواند مانع تمایل مسافران نوروزی به دانستن موقعیت راه و مسیرشان باشد.

البته نمی توان منکر این شد که هر چه بیشتر از آب وهوا بدانیم، سفر دل انگیزتری خواهیم داشت؛ موضوعی که همه کارشناسان هواشناسی هم روی آن تاکید دارند و معتقدند گر چه آب وهوا بسیار متغیر است و همیشه پیش بینی ها صد درصد به وقوع نمی پیوندد اما به هر حال کلیت آن مشخص است و دانستنش بهتر از ندانستن آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفته اول فروردین همراه با باران بهاری

هفته اول فروردین همراه با باران بهاری