مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 09:222022-03-15فرهنگي

نگاهی به پرفروش های جریان اصلی و هنری گیشه 1400 سینماها


اگرچه هنوز چند فیلم از اکران سال 1400 روی پرده هستند، ولی با آغاز اکران چهار فیلم باقی مانده ی اکران نوروز از 25 اسفند، تقریبا پرونده ی امسال سینمای ایران را با آماری ناموفق در فروش و جذب مخاطب باید بست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از آنجا که شیوع کرونا هنوز فروکش نکرده، به طور طبیعی بررسی و تحلیل هر مسئله ای بدون توجه به تاثیر مهلک پیامدهای این بیماری ممکن نیست و عرصه ی هنر بویژه سینما هم از این قاعده مستثنی نمی شود.

میزان فروش فیلم های اکران شده در سال 1400 نسبت به سال 1398 (قبل از شیوع کرونا) که سینما 26 میلیون نفر مخاطب و بیش از 296 میلیارد تومان عایدی داشت، قابل مقایسه نیست، گرچه فیلم های بهتری اکران می شدند اختلاف این دو سال می توانست خیلی کمتر شود تا فروش حدود 152 میلیارد تومانی با تماشاگر کمتر از هفت میلیون نفری برای سال 1400 ثبت نشود.

سال 1400 برای سینمای ایران با شکست سنگین فیلم های نوروزی آغاز شد و پنج فیلم خورشید ، لاله ، خون شد ، تکخال و هفته ای یکبار آدم باش نتوانستند تا پایان تعطیلات نوروزی روی هم بیش از 500 میلیون تومان بفروشند.

فیلم های اکران نوروزی طبق روال هر سال بعد از چند هفته با فیلم های دیگری باید جایگزین می شدند که به دلیل استقبال نکردن مردم از سینما و تعطیلی پی درپی سالن ها در روزهای جولان کرونا برای مدتی طولانی روی پرده سینماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به پرفروش های جریان اصلی و هنری گیشه 1400 سینماها

نگاهی به پرفروش های جریان اصلی و هنری گیشه 1400 سینماها