مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 05:022022-03-15اقتصادي

آیا اجرت المثل نگهداری و مراقبت از والدین قابل مطالبه است؟


لزوم پرداخت نفقه به والدین، در قانون مدنی تحت عنوان نفقه اقارب پیش بینی شده است.

با این حال، زندگی های پیچیده امروزی، گاهی سبب می شود که برخی از فرزندان، - در صورتی که یکی از فرزندان، به تنهایی متکفل مراقبت یا نگهداری از مادر باشد، به این دلیل که عمل هر شخصی محترم و دارای ارزش است، می تواند اجرت المثل نگهداری از مادر را طبق قانون، مطالبه کند؛ البته به این شرط که برای نگهداری از مادر، قصد تبرع یا انجام امور به صورت رایگان را نداشته باشد.

مطالبه اجرت المثل مراقبت از مادر، از طریق ارائه دادخواست به دادگاه بوده و مبلغ اجرت المثل نگهداری از مادر را کارشناس مشخص می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک قرار گرفتن در کانون خانواده و عضو شدن در آن، سبب می شود که اعضای خانواده، موظف به انجام تکالیفی در قبال یکدیگر باشند و حقوق دیگران را به نحو شایسته ای رعایت کنند.

در سال های اولیه، معمولا پدر و مادر موظف هستند که از فرزندان خود مراقبت کرده و اصطلاحا آنان را تحت حضانت خود قرار دهند و نفقه فرزندان خود را نیز پرداخت کنند؛ بی آن که بحث پرداخت اجرت یا مزد حضانت مطرح شود, اما همین که والدین، به سنین کهنسالی نزدیک می شوند و به تنهایی قادر به انجام امور خود نبوده یا نیاز به پرداخت هزینه ها و مخارجی از سوی فرزندان داشته باشند، نوبت آنهاست که ادای وظیفه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اجرت المثل نگهداری و مراقبت از والدین قابل مطالبه است؟

آیا اجرت المثل نگهداری و مراقبت از والدین قابل مطالبه است؟