مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 16:272022-03-14پزشكي

چگونه می توان غم غربت در دانشجویان را کنترل کرد؟


زندگی دانشجویی شرایطی تازه بوده که برای دانشجویان جدید الورود دلتنگی های خاص خود را به همراه دارد و پذیرفتن نقش های جدید، تقاضاهای تحصیلی، - مشکلات مالی، کاهش اعتماد به نفس، احساس غربت، نقص در مهارت های مطالعه، کم جرات بودن در هنگام تعاملات اجتماعی، اضطراب و تنش زیاد، نمونه ای از این مشکلات است.

براساس این پژوهش، مجموعه این تغییرات می توانند با ایجاد استرس شدید در فرد، به بر هم خوردن تعادل بین منابع درونی و خواسته های بیرونی منجر شوند و بروز پدیده ایی به نام احساس غربت را در پی داشته باشند.

محققان در پژوهشی با عنوان اثر بخشی گروه درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کاهش علایم غم غربت، اضطراب و تنظیم هیجانی دانشجویان آورده اند، احساس غربت می تواند موجب عزت نفس پایین، اضطراب و استرس شود که به بروز مشکلات هیجانی در دانشجویان مبتلا منجر می شود.

این پژوهش توسط مهدی ولی زاده دانشجوی دکتری روانشناسی، غلامرضا منشیی دانشیار گروه روان شناسی دانشگاه آزاد اصفهان و حسین کارشکی دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده که نشان می دهد، مطالعه عوامل روان شناختی و محیطی پیش بینی کننده احساس غربت و عوامل محافظت کننده ای که می توانند به کاستن از عواقب ناخوشایند آن کمک کنند، ضروری به نظر می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه می توان غم غربت در دانشجویان را کنترل کرد؟

چگونه می توان غم غربت در دانشجویان را کنترل کرد؟