مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 13:272022-03-14سياسي

ختم 3080 پرونده در کرمان به صلح و سازش


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با تاکید بر اینکه مهمترین مولفه پیشگیری، اطلاع رسانی است، گفت: 3080 پرونده در کرمان به کمک مصلحین به صلح و سازش ختم شده است.

- سید مهدی قویدل در نشست خبری با موضوع پیشگیری از وقوع جرم که با حضور یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان برگزار شد، اظهار داشت: برابر قانون اساسی و ماده 5 قانون پیشگیری از وقوع جرم، ماموریت پیشگیری برعهده دستگاه قضایی گذاشته شده است.

وی افزود: در 40 سال گذشته چندان به مقوله پیشگیری توجه نشده است و بیشتر تمرکز بر اقدامات کیفری و مجازات بازدارنده بوده است.

این مقام قضایی گفت: در اواخر سال 89 و ابتدای سال 90 معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه و در دل آن شورای پیشگیری از وقوع جرم تعریف شد که شورای پیشگیری در مرکز استان ها به ریاست رییس کل دادگستری و با حضور مدیران کل دستگاه ها و معاونین استاندار تشکیل می شود.

قویدل سپس با اشاره به اینکه برنامه های این معاونت مدون و علمی می باشند، تصریح کرد: این برنامه ها در سه بعد پیشگیری های فرهنگی-اجتماعی، وضعی امنیتی_ انتظامی و پیشگیری های حقوقی_ قضایی تدوین و اجرا می شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: در سال 1400 تعداد 44 برنامه منطبق با سند تحول و تعالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ختم 3080 پرونده در کرمان به صلح و سازش

ختم 3080 پرونده در کرمان به صلح و سازش