مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 10:422022-03-14اقتصادي

زاینده رود باید در دهه اول فروردین ماه باز شود


عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان گفت: اگر در چند روز ابتدایی سال جدید در شرق اصفهان بارندگی ها به میزان 20 میلیمتر باشد، با چند روز تأخیر می توان در همان دهه اول فروردین آب را باز کرد، - در غیر این صورت در پنجم فروردین ماه کشت گندم حتماً نیاز به آب دارد.

حسین وحیدا در گفت وگو با ایسنا درباره زمان بازگشایی آب زاینده رود برای نوبت دوم کشت کشاورزان شرق اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون بارش ها در سرشاخه های زاینده رود خوب و حتی بالاتر از نرمال است، اما در شرق اصفهان نه تنها بارش نداشتیم، بلکه متأسفانه با باد شدید همراه بودیم.

وی افزود: مطابق پیش بینی های هواشناسی از سه شنبه تا پنجشنبه این هفته شاهد باد شدید در شرق اصفهان هستیم که در این شرایط محصول گندم زودتر به آب نیاز خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان توضیح داد: به همین منظور قرار است چهارشنبه جلسه ای برگزار شود و درخواست داده ایم از اداره هواشناسی در این جلسه حضور یابند تا پیش بینی های دقیق هواشناسی برای چند روز ابتدای سال جدید مشخص شود.

وی تصریح کرد: اگر در چند روز ابتدایی سال جدید در شرق اصفهان بارندگی ها به میزان 20 میلیمتر باشد، با چند روز تأخیر می توان در همان دهه اول فروردین آب را باز کرد، در غیر این صورت در پن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زاینده رود باید در دهه اول فروردین ماه باز شود

زاینده رود باید در دهه اول فروردین ماه باز شود