مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 09:272022-03-14فرهنگي

سرنوشت نامعلوم میراث عکاس اصفهانی


شهرداری منطقه 6 و مجموعه تاریخی تخت فولاد اصفهان از حدود سه سال پیش آرشیو، گنجینه و مجموعه شخصی میرعبدالله هاشمی نسب نمین، عکاس پیشکسوت اصفهانی که شامل چند میلیون عکس قدیمی و وسایل عکاسی بوده را با وعده نگهداری در موزه ای به نام او تحویل گرفته اند، - اما هنوز خبری از راه اندازی چنین موزه ای نیست و حتی این مجموعه به وی بازگردانده نشده است.

این عکاس پیشکسوت با بیان اینکه در سال های اخیر، اغلب خانه اش پاتوقی برای عکاسان جوانی بوده که به وسایل عکاسی نیاز داشته اند، به ایسنا می گوید: دانشجویان ابتدای هر ترم تحصیلی برای در اختیار داشتن این وسایل به من مراجعه می کردند، وسایل را امانت می بردند و پس از پایان کار، تحویل می دادند.

او توضیح می دهد: روزی تعدادی از اساتید دانشگاه هنر که تمام عکس ها، صفحه و آرشیو 70 ساله مرا در فضای مجازی دیده بودند به دیدارم آمدند و درخواست کردند که بخشی از آرشیو عکس ها را تحویل و اسکن بگیرند و سپس در قالب کتاب منتشر کنند.

اما اسفند سال 1398 که من هنوز برای تحویل این آرشیو به دانشگاه اقدام نکرده بودم، شهردار سابق اصفهان به همراه شهردار سابق منطقه 6 اصفهان، همچنین مدیر وقت مجموعه تاریخی تخت فولاد و مسئول روابط عمومی منطقه 6 که واسطه این دیدار بود، به منزلم آمدند و درخواست کردند تمام آرشیو عکس و وسایل عکاسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت نامعلوم میراث عکاس اصفهانی

سرنوشت نامعلوم میراث عکاس اصفهانی