مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 09:122022-03-14سياسي

فعال شدن دوباره دیپلماسی شهری در قزوین


با توجه به دارا بودن بناهای تاریخی در استان قزوین و تاجیکستان، تبادل گردشگر در این حوزه مطرح شد که می تواند به تقویت صنعت گردشگری استان کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، مهدی صباغی شهردار قزوین با مثبت ارزیابی کردن سفر به تاجیکستان و شرکت در مجمع شهرداران آسیایی، گفت: درکنار شرکت در مجمع شهرداران آسیایی که با تجربیات و دغدغه های گوناگون مدیریت شهریِ کشورهای منطقه آشنا شدیم، با شهردار شهر دوشنبه، وزرای کشور، فرهنگ و گردشگری تاجیکستان نیز به تبادل نظر پرداختیم.

وی دامه داد: تاجیکستان به دلیل اشتراکات زبانی و فرهنگی بسیار با ایران، از پتانسیل بسیار خوبی برای همکاری های مختلف برخوردار است؛ بنابراین با بهره گیری از این اشتراکات چون رودکی به عنوان پدر فارسی که در تاجیکستان مدفون است و عبید زاکانی، پدر طنز فارسی از قزوین می توان جشنواره های فرهنگی برگزار کرد.

صباغی خاطر نشان کرد: با توجه به همین اشتراکات فرهنگی که در زمینه دین، آیین، زبان و از جمله شعر و ادبیات است، از ظرفیت قزوین که پایتخت خوشنویسی است، بسیار استقبال شد و موضوع برگزاری رویداد مشترک خوشنویسی مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار قزوین در ادامه با اشاره به دیدار با وزیر گردشگری تاجیکستان، عنوان کرد: با توجه به دارا بودن بناهای تاریخی در استان قزوین و تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعال شدن دوباره دیپلماسی شهری در قزوین

فعال شدن دوباره دیپلماسی شهری در قزوین