مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 15:322022-03-13اقتصادي

پای کفش تبریز می لنگد/ نگذارید صنعت کفش تبریز از پا درآید!


تبریز کهن شهری است که حتی اگر کسی از قدمت تمدنی و تاریخی آن نیز اطلاعی نداشته باشد، در عصر معاصر آن را با عناوینی چون قطب صنعتی ایران، شهر بدون گدا، شهر اولین ها، توسعه یافته ترین شهر ایران و بسیاری از عناوین و اسامی پر طمطراق دیگر به یاد خواهد داشت.

در این میان نام تبریز با نام هنر صنایعی چون فرش و البته کفش اجین است، صنایعی که قدمتی دیرینه و حتی پایگاه و خواستگاه های اجتماعی در میان مردم این دیار دارند، فرش تبریزی که آوازه آن جهانی است و هنرمندان فرش کار تبریزی همواره جز نوآوران و پیشروان این هنر صنعت بوده اند و کفش تبریزی که در کیفیت و اصالت بی همتا بوده و یکی از برندهای تجاری تبریز محسوب می شود.

  تاریخ کفش دنیای کهن و تبریز مهد کفش چرمی جهان  قدیمی ترین کفش چرمی جهان متعلق به منطقه آذربایجان و شهر تبریز با قدمت تاریخی 5500 سال است که هم اکنون در موزه ارمنستان نگهداری می شود.

  کفش؛ این وسیله ساخته دست بشر که مهم ترین محافظ در برابر آسیب های محیطی و مهم ترین ابزار افزایش سرعت جابه جایی و بلکه عامل برتری در مقابل حیوانات وحشی یا دشمنان دیگر بوده است.

  قدیمی ترین کفش چرمی جهان متعلق به آذربایجان و شهر تبریز با قدمت تاریخی 5 هزار و 500 سال است که هم اکنون در موزه ارمنستان نگهداری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای کفش تبریز می لنگد/ نگذارید صنعت کفش تبریز از پا درآید!

پای کفش تبریز می لنگد/ نگذارید صنعت کفش تبریز از پا درآید!