مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 15:022022-03-13اقتصادي

پای کفش تبریز می لنگد/ نگذارید صنعت کفش تبریز از پا درآید!


در شرایطی که نام تبریز همواره مترادف و هم نشین هایی چون قطب صنعتی کشور و مهد کفش، فرش و آجیل ایران را به ذهن ها متبادر می کند، فعالان صنعت کفش تبریز از غرق شدن این صنف در گرداب و منجلاب مشکلات و تشدید این شرایط در سایه بی توجهی ها و نبود حمایت های دولتی می گویند.

- خبرگزاری فارس - حسن عبداللهی: تبریز کهن شهری است که حتی اگر کسی از قدمت تمدنی و تاریخی آن نیز اطلاعی نداشته باشد، در عصر معاصر آن را با عناوینی چون قطب صنعتی ایران، شهر بدون گدا، شهر اولین ها، توسعه یافته ترین شهر ایران و بسیاری از عناوین و اسامی پر طمطراق دیگر به یاد خواهد داشت.

در این میان نام تبریز با نام هنر صنایعی چون فرش و البته کفش اجین است، صنایعی که قدمتی دیرینه و حتی پایگاه و خواستگاه های اجتماعی در میان مردم این دیار دارند، فرش تبریزی که آوازه آن جهانی است و هنرمندان فرش کار تبریزی همواره جز نوآوران و پیشروان این هنر صنعت بوده اند و کفش تبریزی که در کیفیت و اصالت بی همتا بوده و یکی از برندهای تجاری تبریز  محسوب می شود.

  تاریخ کفش دنیای کهن و تبریز مهد کفش چرمی جهان  قدیمی ترین کفش چرمی جهان متعلق به منطقه آذربایجان و شهر تبریز با قدمت تاریخی 5500 سال است که هم اکنون در موزه ارمنستان نگهداری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای کفش تبریز می لنگد/ نگذارید صنعت کفش تبریز از پا درآید!

پای کفش تبریز می لنگد/ نگذارید صنعت کفش تبریز از پا درآید!