مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 11:472022-03-13سياسي

کمترین مانده پرونده در دادگستری یزد در 10 سال اخیر ثبت شد


دادگستری یزد در واپسین روزهای سال 1400 به کمترین میزان مانده پرونده در 10 سال اخیر رسید.

- ، غلامعلی دهشیری، صبح یکشنبه در جلسه شورای قضایی استان که با حضور استاندار یزد برگزار شد، اظهار داشت: در حالی که میزان صلح و سازش در پرونده های قضایی در سال 98 حدود 33 درصد بوده است این میزان در سال جاری به 53 درصد رسیده که حاصل مشارکت مردم در اصلاح ذات البین و همت و تلاش مضاعف مجموعه کارکنان شورای های حل اختلاف بوده است.

وی عملکرد مجموعه قضایی استان یزد را بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: با تلاش مضاعف قضات و کارکنان اداری دادگستری و با تعیین تکلیف، رسیدگی و مختومه کردن پرونده مسن و معوق دستگاه قضایی، اکنون رکورد کمترین آمار مانده پرونده ها در 10 سال اخیر رقم خورده است.

این مقام قضایی بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه تأکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا از تشکیل و ورود پرونده ها به دستگاه قضایی جلوگیری شود چراکه هرچه پرونده به دستگاه قضایی کمتر وارد شود درگیری جامعه نسبت به مسائل قضایی کمتر خواهد شد.

وی، ایجاد فرایند نظارت مستمر، علمی، هدفمند و بازدارنده بر مجموعه مدیران را خواستار شد و گفت: اگر با جسارت و فارغ از محافظه کاری، نظارت بر عملکرد مدیران و کارگزاران صورت پذیرد و در وقت مناسب هشداری داده شود از لغزش و خطای افراد پیشگیری شده و از تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمترین مانده پرونده در دادگستری یزد در 10 سال اخیر ثبت شد

کمترین مانده پرونده در دادگستری یزد در 10 سال اخیر ثبت شد