مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 18:172022-03-12سياسي

باکو: یادداشت تفاهم جدید با ایران، رویداد تاریخی است


یک مقام ارشد دولت جمهوری آذربایجان گفت، دوستی، اعتماد متقابل و همسایگی با ایران در سی سال گذشته در اجرای پروژه های مهم نقش حیاتی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد دولت جمهوری آذربایجان روز شنبه اظهار داشت، یادداشت تفاهم امضا شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد ارتباطات جدید بین منطقه اقتصادی زنگزور و جمهوری خودمختار نخجوان از طریق خاک ایران، یک رویداد تاریخی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آذرتاج حکمت حاجی اف معاون رییس جمهور جمهوری آذربایجان در این زمینه گفت: زمانی که الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان از هیاتی به سرپرستی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، رییس مشترک کمیسیون دولتی همکاری های اقتصادی، تجاری و بشردوستانه ایران و آذربایجان، استقبال کرد، به ویژه تاکید کرد که راه های ارتباطی جدید یک کریدور بین المللی مهم برای حمل و نقل و انتقال برق خواهند بود.

وی افزود: رییس جمهور ما همیشه این پروژه مهم حمل و نقل و ارتباط را در کانون توجه قرار داده و در مورد اجرای آن به مقامات مربوطه دستور داده است.

سیاست محاصره نخجوان از سوی ارمنستان به لطف اجرای این پروژه متوقف خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکو: یادداشت تفاهم جدید با ایران، رویداد تاریخی است

باکو: یادداشت تفاهم جدید با ایران، رویداد تاریخی است