مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 15:222022-03-12سياسي

ضرورت مبارزه با زمین خواری برای حفظ اراضی کشاورزی و امنیت غذایی


زمین یک میراث ملی برای آیندگان است و اگر این اراضی به کشاورزی اختصاص داشته باشد در امنیت غذایی کشور بسیار موثر خواهد بود.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد در اولین جلسه کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری که با حضور محمدرضا یزدی رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و نمایندگان دستگاه های ذی ربط برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی رییس جمهور از ابتدای دولت تاکنون، مبارزه با فساد است و ما هم بر این مهم تاکید بسیار داریم.

وی با بیان این که ستاد هماهنگی مبارزه با فساد که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار می شود دارای کارگروه هایی است که یکی از این کارگروه ها، مبارزه با زمین خواری است، تصریح کرد: کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری شامل جنگل خواری، کوه خواری و حفاظت از اراضی ملی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: زمین یک میراث ملی برای آیندگان است و اگر این اراضی به کشاورزی اختصاص داشته باشد در امنیت غذایی کشور بسیار مؤثر خواهد بود، لذا این اراضی جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی دارد.

وی با اشاره به این که استان مازندران در سال های اخیر بهترین اراضی کشاورزی را از دست داده است، عنوان کرد: اگر این کارگروه با قدرت کار خود را پیش ببرد، می توانیم نگهبان خوبی برای این میراث بین نسلی برای آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مبارزه با زمین خواری برای حفظ اراضی کشاورزی و امنیت غذایی

ضرورت مبارزه با زمین خواری برای حفظ اراضی کشاورزی و امنیت غذایی