مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 14:472022-03-12اقتصادي

بلایی که درآمد بالای نفتی بر اقتصاد ونزوئلا آورد


اتکای بیش از حد به درآمد های نفتی در برخی کشورها از جمله ونزوئلا، نه تنها موجب توسعه اقتصادی نشده است، بلکه باعث صنعت زدایی و تورم های بالا نیز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازارسال شده است که در ادامه می خوانید: ونزوئلا کشوری در سواحل شمالی آمریکای جنوبی با 28 میلیون نفر جمعیت، سرسبز و در منطقه گرمسیری قرار گرفته است که برای اولین بار در سال 1522 تحت استعمار امپراتوری اسپانیا قرار گرفت تا سال 1830 که با استقلال ونزوئلا، دولت ونزوئلا شکل گرفت و این کشور در طول این سال ها، از سفر کریستوف کلومب که از دیدن این کشور و زیبایی های آن بسیار شگفت زده شده بود تا این اواخر، حوادث و فراز و نشیب های سیاسی و اقتصادی فراوانی را به خود دیده است.

ونزوئلا کشوری غنی از منابع طبیعی از جمله طلا، آلومینویم، فولاد، آهن و زغال سنگ و از همه مهم تر دارای مخازن عظیم نفت و گاز می باشد که حدود 70 رصد از درآمد این کشور و حدود 90 در صد صادرات آن را نفت شامل می شود.

با این وجود این کشور در سال های 2018 و 2019 به تورم شدیدی دچار شد و واحد پولی این کشور تبدیل به بی ارزش ترین واحد پولی جهان شد که این پیامدها نتیجه سیاست های غلط و بدون برنامه بود که در ادامه به تشریح آن ها پرداخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلایی که درآمد بالای نفتی بر اقتصاد ونزوئلا آورد

بلایی که درآمد بالای نفتی بر اقتصاد ونزوئلا آورد