مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 11:272022-03-12سياسي

100 رویداد فرهنگی در کتابخانه های خراسان رضوی برگزار می شود


مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از برگزاری 100 رویداد فرهنگی همزمان با سالروز گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی خبر داد.

- حجت الاسلام علی اکبر سبزیان با اشاره به نقش کتابخانه های عمومی در جامعه به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی اظهار کرد: یکی از اهداف مجموعه کتابخانه های عمومی در جامعه علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان وظیفه و رسالت اصلی خود برگزاری برنامه ها و فعالیت های متنوع فرهنگی کتاب محور در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی در راستای معرفی اندیشمندان، شاعران و مفاخر ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از کشورهای همسایه اقدام به تصاحب اندیشمندان و شاعران ایران زمین در طول سالیان گذشته کرده اند، عنوان کرد: با توجه به این مساله امروز معرفی و شناساندن بیشتر ادیبان، دانشمندان و علمای کهن سرزمین ایران که همواره در طول تاریخ سعی در حفظ و نگهداشت زبان و ادب فارسی داشته اند، وظیفه اجتماعی، فرهنگی و شرعی همگان به ویژه متولیان فرهنگ و کتاب این مرز و بوم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی سبزیان از ویژگی های برجسته نظامی گنجوی را عزلت نشینی و دوری از قدرت و درباریان بیان کرد و گفت: حکیم نظامی گنجوی را می توان در ردیف شاعران بزرگی همچون سعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 رویداد فرهنگی در کتابخانه های خراسان رضوی برگزار می شود

100 رویداد فرهنگی در کتابخانه های خراسان رضوی برگزار می شود