مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 03:122022-03-11بين الملل

در جنگ اوکراین چشم انداز روشنی رو به روی روسیه نیست/ مسکو در دام غرب افتاد


در مجموع چشم انداز روشنی رو به روی روس ها در جنگ علیه اوکراین نیست؛ معتقدم روزی که جنگ روسیه علیه اوکراین شروع شد روزی است که تاریخ بین الملل وارد عرصه جدیدی می شود که با ماقبل خودش تفاوفت اساسی دارد.

- یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: در مجموع چشم انداز روشنی رو به روی روس ها در جنگ علیه اوکراین نیست؛ معتقدم روزی که جنگ روسیه علیه اوکراین شروع شد روزی است که تاریخ بین الملل وارد عرصه جدیدی می شود که با ماقبل خودش تفاوفت اساسی دارد.

سیدرضا میرطاهر در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه تنش میان روسیه و اوکراین موضوعی ریشه دارد است و به بعد از فروپاشی شوروی برمی گردد گفت: مهم ترین کشوری که بعد از فروپاشی شوروی از آن اتحاد جدا شد اوکراین بود.

اوکراین وسیع ترین کشور جماهیر شوروی بود و جمعیت زیادی دارد و دارای سرزمین حاصلخیر و معادن غنی و زیرساخت های توسعه یافته است و قابلیت تبدیل شدن به یک کشور ثروتمند را دارد اما از ابتدای موجودیتش با معضلات زیادی مواجه بوده است، از جمله بحران های متعدد سیاسی و بحران تمایل به غرب یا باقی ماندن در حوزه روسیه، فساد اداری گسترده و نابسامانی بنیان ها و زیرساخت های اقتصادی این کشور.

وی افزو: با توجه به موقعیت جغرافیایی اوکراین که در غرب روسیه واقع شده، همواره کشورهای اروپایی و آمریکا تلاش داشتند تا این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در جنگ اوکراین چشم انداز روشنی رو به روی روسیه نیست/ مسکو در دام غرب افتاد

در جنگ اوکراین چشم انداز روشنی رو به روی روسیه نیست/ مسکو در دام غرب افتاد