مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 اسفند 1400 ساعت 13:022022-03-11اقتصادي

هجوم برنج کاران به خوزستان برای اجاره زمین کشاورزی


با وجود اعلام کمبود آب برای تامین نیاز شلتوک کاری در فصل تابستان، تاکنون بیش از 120 هزار هکتار زمین قابل کشت خوزستان برای کشت برنج توسط افرادی از سایر استان های کشور اجاره شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اخبار نگران کننده ای این روزها از غرب خوزستان به گوش می رسد، در شرایطی که بررسی های میدانی بیانگر وضع بسیار بحرانی سد کرخه از نظر میزان ذخایر آبی است و این سد مهم کشور نسبت به سال گذشته 1.

5 میلیارد متر مکعب کمتر آب دارد، تعداد بسیار زیادی قرارداد با شالی کوبی ها از هم اکنون که بیش از یک ماه تا آغاز فصل کشت برنج زمان باقی مانده منعقد شده است.

قرارداد با شالی کوبی پیش از اینکه سال 1400 به اتمام برسد، آن هم برای کشت تابستانه سال 1401 یک خبر مستتر در خود جای داده است.

به عبارت دیگر، احتمالا شرایط کشت برنج در سال آینده به حدی وسیع است که برنجکاران و دلال های خریدار این کالا از کشاورز از هم اکنون به منظور تضمین فرآیند شالی کوبی نسبت به انعقاد قرارداد با واحدهای مذکور اقدام کرده اند.

*هجوم مافیای برنج به خوزستان برای اجاره زمین کشاورزی از طرفی بر اساس اطلاعات رسیده به دست خبرنگار اقتصادی فارس، گروه وسیعی از اجاره کنندگان زمین با هجوم به خوزستان نسبت به اجاره زمین کشاورزان این استان اقدام کرده و زمین اجاره شده را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجوم برنج کاران به خوزستان برای اجاره زمین کشاورزی

هجوم برنج کاران به خوزستان برای اجاره زمین کشاورزی