مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 21:422022-03-10پزشكي

درمان اختلالات روانی، مهمترین راه پیشگیری از خودکشی


یک متخصص روانپزشکی خودکشی را یک مشکل پیچیده با علل متفاوت ژنتیکی، روان شناختی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی دانست و گفت: در 90 درصد موارد، اقدام به خودکشی ناشی از یک اختلال روانی و عمدتا افسردگی است، - بنابراین درمان اختلالات روانی مهمترین روش پیشگیری از خودکشی است.

حمید محمدبیگی در وبینار چراغی از امید، در لحظات تاریک زندگی با موضوع بررسی باورهای غلط در مورد خودکشی و نحوه انتشار اخبار آن که امشب(پنجشنبه، 19 اسفند) برگزار شد، اظهار کرد: سالانه بیش از 800 هزار نفر و به عبارتی یک نفر در هر 40 ثانیه بر اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند و نرخ خودکشی 11.

4 در هر 100 هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه خودکشی نخستین علت مرگ در سنین 15 تا 24 سال در بیشتر کشورهای اروپایی است، گفت: کشور ما براساس آماری که دقیق و کامل نیست، در رتبه بندی جهانی، جزو کشورهای با درصد پایین خودکشی است، با این وجود براساس آمار کشور خودمان از سال 96، روند خودکشی افزایش یافته و زنگ خطر را به صدا درآورده است.

این متخصص روانپزشکی با بیان اینکه هر فوت ناشی از خودکشی 135 نفر را تحت تاثیر خود می دهد، افزود: وقتی فردی مشهوری اقدام به خودکشی می کند، این تاثیر بیشتر می شود.

از طرف دیگر، در مقابل هر خودکشی منجر به فوت، 25 اقدام به خودکشی صورت می گیرد، یعنی هر آمار خودکشی که داریم باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان اختلالات روانی، مهمترین راه پیشگیری از خودکشی

درمان اختلالات روانی، مهمترین راه پیشگیری از خودکشی