مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 17:422022-03-10اقتصادي

افزایش 57 درصدی حق پرستاری ایثارگران


حق پرستاری مشمولین بر اساس افزایش حداقل حقوق کارگران با 57 درصد افزایش همراه است و بر اساس آرای کمیسیون پزشکی بنیاد تاکنون بالغ بر 120 هزار نفر از جانبازان و آزادگان و والدین و همسران و فرزندان شهدا از حق پرستاری برخوردارند.

- حق پرستاری مشمولان خانواده ایثارگران در سال 1401 حدود 57 درصد افزایش یافت که 120 هزار نفر از جانبازان و آزادگان و والدین و همسران و فرزندان شهدا از ابتدای سال 1400 پرداخت می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازصدا و سیما؛ طبق ماده 26 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دولت موظف است به منظور حمایت از سلامت جانبازان 50 درصد و بالاتر و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی و جانبازان دارای محدودیت جسمی و حرکتی به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت کاری که از جانبازان مراقبت می شود، برای برقراری و پرداخت حق پرستاری و حق همیاری بر مبنای حداقل دستمزد ماهانه کارگران اقدام و اعتبار مورد نیاز را در لوایح بودجه سالانه منظور کند.

در تبصره یک این ماده؛ والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری خاص یا سخت درمان یا محدودیت جسمی و حرکتی هستند پس از تایید کمیسیون پزشکی بنیاد مشمول این ماده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 57 درصدی حق پرستاری ایثارگران

افزایش 57 درصدی حق پرستاری ایثارگران