مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 16:172022-03-10بين الملل

پکن: امیدواریم جنگ روسیه و اوکراین متوقف شود


وزیر خارجه چین در گفت و گو با همتای فرانسوی ابراز امیدواری کرد که «جنگ» روسیه و اوکراین متوقف شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری در چین از گفت و گوی ویدئویی وانگ یی وزیر خارجه این کشور با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه با موضوع تنش های غرب با روسیه بر سر اوکراین خبر دادند.

 طبق گزارشی که شبکه الجزیره در صفحه اخبار لحظه به لحظه تحولات اوکراین به نقل از منابع رسانه ای و رسانه های چینی از قبیل شبکه سی سی تی وی و وبگاه سی جی تی ان منتشر کرد، وزرای خارجه پکن و پاریس امروز پنجشنبه درباره این بحران رایزنی کردند.

طبق این گزارش، به نظر می رسد که وانگ یی وزیر خارجه چین طی گفت و گو با ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود، برای اولین بار از واژه جنگ برای اطلاق به تنش های اخیر روسیه و اوکراین استفاده کرد.

وانگ یی وزیر خارجه چین ضمن درخواست از همه طرف ها برای اتخاذ اقدامات بیشتر به منظور اجتناب از تشدید تنش ها گفت: ما امیدواریم که این جنگ هر چه زودتر متوقف شود .

طبق گزارش الجزیره، پکن تاکنون تلاش کرده تا یک اقدام متوازن بخش ظریف در مورد تهاجم مسکو انجام دهد و از محکوم کردن یا چشم پوشی از اقدامات روسیه خودداری کرده و در عین حال به میانجیگری بین کی یف و مسکو تمایل نشان داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: امیدواریم جنگ روسیه و اوکراین متوقف شود

پکن: امیدواریم جنگ روسیه و اوکراین متوقف شود