مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 14:322022-03-10اقتصادي

سیاه چادرهای عشایر کارگاه های تولیدی است


رییس سازمان امور عشایری ایران گفت: 25 تا 30 درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید می شود و هرسیاه چادر عشایر یک کارگاه تولیدی است.

- ، عباس پاپی زاده ظهر پنجشنبه در یادواره شهدای عشایر مازندران با اشاره به نقش عشایر در حوزه های مختلف تولید و غیره اظهار داشت: این درحالی که عشایر در جلوگیری از خروج ارز نقش اساسی داشته است.

وی با اظهار اینکه 25 تا 30 درصد گوشت قرمز کشور و بسیاری از تولیدات توسط عشایر تولید می شود، گفت: این تولیدات سبب صرفه جویی ارزی 1.

5 تا دو میلیارد دلاری در کشور شده است و معادل 40 درصد صادرات نفت را شامل می شود.

وی گفت: در مقابل کسانی که مدعی هستند و نقشی در تولید ندارند، عشایر در حوزه های تولیدی اثرگذار هستند و امروز هر چادر و سیاه چادر عشایر یک کارگاه تولیدی است و امنیت بسیاری از مناطق کشور را عشایر عهده دار هستند.

پاپی زاده افزود: عشایر در استان های مختلف از جمله گلستان، ایلام، سیستان و بلوچستان و غیره در تأمین امنیت مرزهای کشور نقش آفرین هستند اما جامعه عشایر به نسبت دیگر شهروندان از پایین ترین سطح برخورداری از امکانات نظیر جاده و آب برخوردار هستند.

رییس سازمان امور عشایری ایران با اشاره به تازه تأسیس بودن اداره امور عشایر در استان مازندران گفت: امروز شاهد هستیم که نقش عشایر در هشت سال دفاع مقدس چه بود و تنها قش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاه چادرهای عشایر کارگاه های تولیدی است

سیاه چادرهای عشایر کارگاه های تولیدی است