مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 13:372022-03-10اجتماعي

منشأ ریزگردهای خوزستان، گرد و خاک ورودی از عراق است


سازمان نقشه برداری کشور نتایج پایش پدیده ریزگرد در سطح کشور در بازه زمانی 12 تا 14 اسفند را اعلام و منشأ آن را ورود ریزگردها به شهرهای خوزستان در جمعه 13 اسفند عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، اداره کل هوایی، فضایی و نقشه های مبنایی و مدیریت نقشه نگاری و اطلس های ملی سازمان نقشه برداری، هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی خوزستان در روز پنجشنبه مورخ 12 اسفند 1400 نسبت به ورود گرد و خاک به این استان در روز جمعه با منشأ کشور عراق را اعلام کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان نیز از میزان 6 هزار و 831 میکروگرم بر متر مکعب گرد و خاک در ساعات ابتدایی روز جمعه 13 اسفند 1400 خبر داد.

این در حالی است که این مقدار گرد و خاک بیش از 45 برابر میزان استاندارد است.

با توجه به اقدامات سازمان نقشه برداری کشور در راستای پایش پدیده ریزگرد در سطح کشور، نتایج به دست آمده از پردازش پروداکت ماهواره سنتینل 5 در بازه زمانی 12 الی 14 اسفندماه 1400، نشان از ورود ریزگردها در بسیاری از شهرهای استان خوزستان در روز جمعه مورخ 13 اسفندماه داشته است.

بنابراین گزارش بر اساس نقشه به دست آمده در روز 12 اسفندماه 1400، با توجه به عدم ورود گرد و خاک به کشور، بازه رنگی تعیین شده حاکی از عدم وجود ریزگرد در شهرهای غربی و جنوب غربی استان خوزستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشأ ریزگردهای خوزستان، گرد و خاک ورودی از عراق است

منشأ ریزگردهای خوزستان، گرد و خاک ورودی از عراق است