مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 09:072022-03-10اقتصادي

فاز اول آبرسانی از سد کوثر سال 1401 تکمیل می شود


با گذشت چهار سال از آغاز عملیات آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام از سد کوثر فاز نخست این طرح سال 1401 به بهره برداری خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید عبدالعزیز موسوی در بازدید از طرح انتقال آب از سد کوثر به چهار شهر شهرستان از سد کوثر اظهار داشت: با توجه به شرایط کم آبی خصوصا در مناطق گرمسیری و همجواری شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده کار آبرسانی از سد کوثر سال 1396 آغاز شد.

فرماندار کهگیلویه افزود: این طرح قرار بود که 36 ماهه به بهره برداری برسد که پس از گذشت بیش از 4 سال هنوز قطعه نخست این طرح تکمیل نشده است.

وی گفت: طرح آبرسانی از سد کوثر با هدف تامین آب شرب 4 شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و بیش از 300 روستای مسیر در حال اجرا است و در صورت بهره برداری جمعیتی افزون بر 240 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند می شوند.

موسوی با گلایه از روند کند اجرای این طرح تأکید کرد: با توجه به ظرفیت و توان بالای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انتظار می رود عملیات اجرایی این طرح شتاب بیشتری بگیرد.

فرمانداری کهگیلویه ادامه داد: تا پایان سال 1401 قطعه اول که شامل انتقال آب از سد کوثر تا شهر دهدشت تکمیل و به بهره برداری می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز اول آبرسانی از سد کوثر سال 1401 تکمیل می شود

فاز اول آبرسانی از سد کوثر سال 1401 تکمیل می شود